ΔΟΚΙΜΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κατόπιν των πρώτων μου διαδικτυακών παρουσιάσεων περί της Ελληνικής γλώσσης και την δύναμή της να μας καθοδηγεί προς τις σωστές αποφάσεις και την ορθή αντίληψη των πραγμάτων, λαμβάνω κυριολεκτικώς εκατοντάδες μηνύματα απελπισίας νέων ανθρώπων που μου ζητούν να τους εξηγήσω το πως φτάσαμε να ζούμε σε μία πατρίδα όπου όποιος εκφράσει την αγάπη του...

Ένας λόγος που είμαι κατά του προπηλακισμού οποιουδήποτε δημοσίου προσώπου, πέραν του ότι είναι ένδειξη ότι η κοινωνία μας αποκτηνώνεται όταν μέλη της χτυπούν όποιονδήποτε, και πόσο μάλλον έναν ηλικιωμένο, είναι ότι δίνεται βήμα στον κάθε πολιτικάντη, αλλά και σε κάθε βραδύνουν, να αποκτήσει ψευδεπίγραφο κύρος αναγγέλλοντας με στεντόρεια φωνή σε...

Πολλάκις έχει ειπωθεί ότι στην μουσική όχι μόνον δεν υπάρχουν σύνορα αλλά και ότι ούτε διαχωρισμός υπάρχει μεταξύ καλής ή κακής μουσικής, επειδή κάτι τέτοιο εμπίπτει στην κρίση του κάθενός μας.

Πάνε τρεις δεκαετίες από τότε που κι εμείς προμηθευτήκαμε το άνευ επιστροφής εισιτήριο για την ομογενοποίηση με έναν κόσμο παραγωγής και κατανάλωσης χωρίς εθνικά σύνορα, όπου προωθείται ένας και μοναδικός τρόπος ζωής που απαντά στην κατανάλωση.

Το μεγαλείον ενός πολιτισμού έγκειται στο ποιόν των ανδρών που είναι έτοιμοι να πεθάνουν γι αυτόν. Ουδόλως τυχαίως λοιπόν, ο Ελληνικός πολιτισμός άφησε ανεξίτηλο το σημάδι του στην πανανθρώπινη μνήμη με την μορφή του Έλληνος οπλίτη να κοσμεί ακόμη και τα λάβαρα αθλητικών ομάδων στο εξωτερικό.

Οι δυνάμεις της φύσεως γίνονται πιο κατανοητές στον άνθρωπο όταν προσωποποιούνται. Όταν αυτές αποκτούν και ποιητική ισχύ, γίνεται αντιληπτό και το ίδιο πνεύμα της φύσης. Ο μύθος της Περσεφόνης βρίθει συμβολισμών που ακόμη και σήμερα διατηρούνται στην Ελληνική θρησκεία και στις λαϊκές εορτές.

Αξέχαστη θα μου μείνει η αυτοματοποιημένη αντίδραση μίας μαθήτριας Α' Λυκείου όταν κάποτε, συνδιαλεγόμενοι γύρω από την τέχνη, εκθείασε ένας συμμαθητής της την συγκροτημένη ανθρώπινη μορφή που είχε αναδείξει η Ελληνική αρχαιότητα σε σχέση με τις τερατομορφίες άλλων πολιτισμών και τα διαμελισμένα σχήματα που απαντώνται στην τέχνη του σήμερα. Ευθέως...

Μέσα από μία μεθοδευμένη μνημοκτόνο παιδεία των τελευταίων 4 δεκαετιών, αναδύθηκε ένας πληθυσμός πνευματικά νεόπλουτος που απαντά προβλέψιμα πλέον σε συγκεκριμένα ερεθίσματα με λέξεις πασπαρτού, εννοιολογικώς φορτισμένες πολύ μακρυά από την αληθινή τους σημασία. Και ενώ αυτό είναι φυσιολογικό να συμβαίνει στην εξέλιξη κάθε γλώσσας, όταν η λέξη...

Μάθετε πρώτοι τα νέα!